Braun i-soamp-4cx Bedienungsanleitung Seite 10

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A.1.6 Connection to the power supply
The i-soamp and Auxgate are supplied with an ISO power adapter as
standard equipment.
The power adapter is connected between the car radio and the vehicle
cable harness.
1. Remove the vehicle cable harness ISO power plug from the car radio and con-
nect it to the ISO power receptacle of the i-sotec power adapter.
2. Connect the 2-pole plug at the cable harness of the i-soamp to the 2-pole
receptacle at the power adapter. Other vehicle-specific adapters can be connec-
ted to the i-soamp with this plug-in connection.
3. Connect the ISO power plug of the i-sotec power
adapter to the ISO power receptacle of the car radio.
Since different vehicle manufacturers switch the connec-
tions at the ISO plug for 12V positive plus (memory, yel-
low) and 12V supply voltage (coupled to the ignition,
red), the i-sotec power adapter has two alternative
plug-in connectors for positive plus:
A. Standard connection for positive plus (as delivered)
B. Alternative coupling for positive plus
In case of doubt, the correct assignment can be checked
with a voltmeter or test lamp. The 1-pin coupling (A or
B) at which one measures against ground even with
switched off ignition +12V current, is to be connected
to the corresponding 1-pin plug.
A.1.7 Direct connection to the battery
Under certain circumstances, the i-soamp amplifiers must be connected directly
to your car's battery. This is the case if you have trouble covering the power
requirement of the i-soamp amplifier with the supplied ISO power adapter or if
you deploy several i-soamp amplifiers in your vehicle.
For a direct connection of the i-soamp amplifier to the vehicle battery, i-sotec
recommends using the i-sotec power connector cable "AD-0125."
Important: Before connecting the device to your car's 12 V electrical system, be
sure to disconnect the battery!
1. The power connector cable must be run within the vehicle so that the end of
the cable with the adapter plug is located at the end of the i-soamp cable har-
ness and the other cable end near the car battery. It is important to ensure that
the cable is run without kinks. Avoid contact with sharp edged metal parts; rub-
ber grommets are recommended. If necessary, the power connector cable can be
shortened at the end close to the battery after success-
fully running it.
Note: The black cable inside the power connector
cable is used to connect the ground contact; the red
cable is used to connect to +12V.
2. A suitable ground connection point on the chassis
must be found to connect the black cable. The ground
connection point must have perfect contact with the
chassis and the battery's negative terminal. Make sure
this is the case and that you have not selected a piece
A1.6 Anschluss der Spannungsversorgung
Der i-soamp wird mit einem ISO Stromadapter ausgeliefert. Der
Adapter wird zwischen Autoradio und Fahrzeug-Kabelbaum ange-
schlossen.
1. ISO-Stromstecker des Fahrzeugkabelbaums vom Autoradio trennen und an
der ISO-Stromkupplung des i-sotec Stromadapters anschließen.
2. 2-poligen Stecker am Kabelbaum des i-soamp mit der 2-poligen Kupplung
am Stromadapter verbinden. An dieser Steckverbindung können ggfs. auch
andere fahrzeugspezifische Adapter mit dem i-soamp verbunden werden.
3. ISO-Stromstecker des i-sotec Stromadapters mit der ISO-
Stromkupplung des Autoradios verbinden.
Da verschiedene Fahrzeughersteller die Anschlüsse für 12V
Dauerplus (Memory, gelb) und 12V Versorgungsspannung
(an Zündung gekoppelt, rot) am ISO-Stecker vertauschen,
besitzt der i-sotec Stromadapter zwei alternative
Steckverbindungen für Dauerplus:
A. Standardanschluss für Dauerplus (Auslieferungszustand)
B. Alternative Kupplung für Dauerplus
Die korrekte Zuordnung ist im Zweifelsfall mit einem
Voltmeter oder Prüflampe zu testen. Diejenige 1-polige
Kupplung (A oder B), an der auch bei ausgeschalteter
Zündung +12V Spannung gegen Masse gemessen wird, ist
mit dem zugehörigen 1-poligen Stecker zu verbinden.
A1.7 Direkter Anschluss der Batterie
Die i-soamp Verstärker müssen unter bestimmten Umständen direkt an der
Batterie Ihres Fahrzeugs angeschlossen werden. Dies ist der Fall, wenn Sie
Schwierigkeiten damit haben, den Strombedarf des i-soamp über den mitgelie-
ferten ISO-Stromadapter zu decken oder wenn Sie mehrere i-soamp Verstärker
in Ihrem Fahrzeug einsetzen. i-sotec empfiehlt für den direkten Anschluss des i-
soamp Verstärkers an der Fahrzeugbatterie das i-sotec Stromanschlusskabel
„AD-0125“ zu verwenden.
Wichtig: Vor dem elektrischen Anschluss des Gerätes an das 12V Bordnetz Ihres
Fahrzeuges muss die Fahrzeugbatterie a/jointfilesconvert/97637/bgeklemmt werden!
1. Das Stromanschlusskabel ist im Fahrzeug so zu verlegen, dass das Kabelende
mit dem Adapterstecker am Ende des i-soamp Kabelbaums und das andere
Ende in der Nähe der Autobatterie liegt. Es ist darauf zu achten, dass das Kabel
knickfrei verlegt wird. Kontakt mit scharfkantigen Blechteilen ist zu vermeiden,
die Verwendung von Gummi-Durchführungen wird empfohlen. Falls notwendig,
kann das Stromanschlusskabel nach der Verlegung am Ende in der
Nähe der Batterie gekürzt werden.
Anmerkung: Das schwarze Kabel innerhalb der Ummantelung des
Stromanschlusskabels dient zum Anschluss des Massekontakts, das
rote Kabel wird für den Anschluss an +12V verwendet.
2. Zum Anschluss des schwarzen Kabels ist ein geeigneter
Massepunkt zu suchen. Er muss einwandfreien Kontakt zum Chassis
und dem Minuspol der Batterie haben. Stellen Sie sicher, dass dies der
Fall ist und Sie nicht ein Blech wählen, das evtl. nur ans Fahrzeug-
chassis geklebt wurde. Das schwarze Kabel wird an dem Massepunkt
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